مجله روشنایی و نورپردازی

تونل‌ نورانی: نوآوری در روشنایی و زیباسازی فضاهای شهری

ویژگی و کاربرد تونل نورانی

همه­ ی ما اهمیت نور در خلق روشنایی و نورپردازی را درک کرده ایم. می­دانیم بخش قابل توجهی از آنچه برای زیباسازی به کمک انسان می­آید، خلاقیت است. سازه تونل نوری حاصل خلاقیت در هنر و مهندسی است.

تونل نورانی محصولی است که شرکت آلفا نیروی آریا نیز آن را به تولیدات خود افزوده است. و برای ما کیفیت و زیبایی به یک اندازه مهم است.

تونل نوری چیست؟

تونل نوری تشکیل شده از سازه هایی فلزی و یا غیر فلزی با شکل های هندسی متنوع، به شکل راه­روهای سرپوشیده و مملو از نور است.

تنوع تونل نوری در شکل هندسی سازه و منبع نور آن است. شرکت آلفانیرو برای ساخت تونل نوری بنا به سفارش مشتری از ریسه پوینت لایت فول کالر DMX و ریسه بلوطی فول کالر DMX و ریسه سوزنی استفاده می­کند. سازه تونل نورانی با ابعاد و متراژ متفاوت بنا به خواست و سلیقه مشتری به صورت سفارشی ساخته می ­شود. بعضی از سازه ­ها در مکان­ ها و فضا های شهری را نیز می ­توان به شکل تونل نوری آذین بندی کرد. کارشناسان ما در بخش فروش شما را یاری خواهند ­داد.

کاربرد های تونل نورانی چیست؟

تونل های نوری می­تواند دلیلی باشد برای پیاده­ روی شبانه، عبور از پیاده روها در دل تونل نوری تجربه ­ای متفاوت خواهد بود. شهربازی ­ها با داشتن تونل­ های نوری متفاوت از هم، برای کودکانمان خاطره ساز خواهند شد.

به طورکلی تونل­ های نوری در پیاده­ رو­ها، پارک ­ها، شهربازی­ ها، تالارها، هتل ­ها و مکان ­های تفریحی مختلف نصب می­ شوند. تونل نوری تنها در نورپردازی کاربرد ندارد. بسته به نوع نورپردازی میتواند سهمی هم در روشنایی محیط داشته باشد.

ویژگی­ های تونل نوری

گفتیم برای ساخت تونل نوری از ریسه پوینت لایت (ریسه پیکسلی) یا ریسه بلوطی استفاده می ­شود. پس با توجه به ویژگی­ های این ریسه ها می توان گفت:

  • نصب آن روی سازه راحت است.
  • تونل نوری رزولوشن مناسبی برای نمایش افکت ها دارد.
  • تصویر افکتدار را با وضوح بهتری نمایش می دهد.
  • دارای تنوع رنگ نور است. تک رنگ، هفت رنگ، رقص نورهای متنوع و فول کالر.
  • جنس حباب ریسه از پلی کربنات نشکن است. دارای حفاظت کامل دربرابر آب، گرد و غبار و خاک می باشد.
  • این محصول دارای ریموت کنترلر می باشد. از طریق گوشی موبایل نیز می­تواند کنترل شود. دارای سیستم هوشمند انرژی است.
  • سازه تونل نوری در شکل‌­های مختلف ساخته می ­شود. بسته به فضای نصب، ابعاد و نوع شکل هندسی نیز فرق خواهد داشت. (اشکال مفهومی، هلالی، قلبی، راه رویی، دالانی، هشت وجهی و چند وجهی)

پروژه‌های اجرایی تونل نوری در سطح کشور توسط شرکت آلفا نور آریا


برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویژگی ­های ریسه به توضیحات مربوط به ریسه پوینت لایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *