مجله روشنایی و نورپردازی

طراحی و ساخت انواع تونل نور LED فول کالر

ویژگی و کاربرد تونل نورانی

همه­ ی ما اهمیت نور در خلق روشنایی و نورپردازی را درک کرده ایم. می­دانیم بخش قابل توجهی از آنچه برای زیباسازی به کمک انسان می­آید، خلاقیت است. سازه تونل نوری حاصل خلاقیت در هنر و مهندسی است.

تونل نورانی محصولی است که شرکت آلفا نیروی آریا نیز آن را به تولیدات خود افزوده است. و برای ما کیفیت و زیبایی به یک اندازه مهم است.

تونل نوری چیست؟

تونل نوری تشکیل شده از سازه هایی فلزی و یا غیر فلزی با شکل های هندسی متنوع، به شکل راه­روهای سرپوشیده و مملو از نور است.

تنوع تونل نوری در شکل هندسی سازه و منبع نور آن است. شرکت آلفانیرو برای ساخت تونل نوری بنا به سفارش مشتری از ریسه پوینت لایت فول کالر DMX و ریسه بلوطی فول کالر DMX و ریسه سوزنی استفاده می­کند. سازه تونل نورانی با ابعاد و متراژ متفاوت بنا به خواست و سلیقه مشتری به صورت سفارشی ساخته می ­شود. بعضی از سازه ­ها در مکان­ ها و فضا های شهری را نیز می ­توان به شکل تونل نوری آذین بندی کرد. کارشناسان ما در بخش فروش شما را یاری خواهند ­داد.

کاربرد های تونل نورانی چیست؟

تونل های نوری می­تواند دلیلی باشد برای پیاده­ روی شبانه، عبور از پیاده روها در دل تونل نوری تجربه ­ای متفاوت خواهد بود. شهربازی ­ها با داشتن تونل­ های نوری متفاوت از هم، برای کودکانمان خاطره ساز خواهند شد.

به طورکلی تونل­ های نوری در پیاده­ رو­ها، پارک ­ها، شهربازی­ ها، تالارها، هتل ­ها و مکان ­های تفریحی مختلف نصب می­ شوند. تونل نوری تنها در نورپردازی کاربرد ندارد. بسته به نوع نورپردازی میتواند سهمی هم در روشنایی محیط داشته باشد.

ویژگی­ های تونل نوری

گفتیم برای ساخت تونل نوری از ریسه پوینت لایت (ریسه پیکسلی) یا ریسه بلوطی استفاده می ­شود. پس با توجه به ویژگی­ های این ریسه ها می توان گفت:

  • نصب آن روی سازه راحت است.
  • تونل نوری رزولوشن مناسبی برای نمایش افکت ها دارد.
  • تصویر افکتدار را با وضوح بهتری نمایش می دهد.
  • دارای تنوع رنگ نور است. تک رنگ، هفت رنگ، رقص نورهای متنوع و فول کالر.
  • جنس حباب ریسه از پلی کربنات نشکن است. دارای حفاظت کامل دربرابر آب، گرد و غبار و خاک می باشد.
  • این محصول دارای ریموت کنترلر می باشد. از طریق گوشی موبایل نیز می­تواند کنترل شود. دارای سیستم هوشمند انرژی است.
  • سازه تونل نوری در شکل‌­های مختلف ساخته می ­شود. بسته به فضای نصب، ابعاد و نوع شکل هندسی نیز فرق خواهد داشت. (اشکال مفهومی، هلالی، قلبی، راه رویی، دالانی، هشت وجهی و چند وجهی)


برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویژگی ­های ریسه به توضیحات مربوط به ریسه پوینت لایت مراجعه کنید.

پروژه‌های اجرایی تونل نوری در سطح کشور توسط شرکت آلفا نور آریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *